Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.09.2013 18:32 - Модерация в BLOG.BG
Автор: dobronameren Категория: История   
Прочетен: 3802 Коментари: 13 Гласове:
-1



Модерацията е единственият инструмент за цензура, предоставен на блогърите в BLOG.BG. (Не искам да говоря изобщо за съществуващата възможност да се трие собствен постинг с всички коментари към него или собствени коментари към чужди постинги. За мен това е вид насилие над свободата на словото. BLOG.BG е място за обсъждане на най-различни теми и всеки трябва да има правото да „си каже”. Това е място за спор! Който го е страх от мечки, да не ходи в гората. Ще се повторя. Ако някой желае да споделя само с „приятели”, да ходи в социална мрежа като Facebook или в контролирани партийно форуми като форума на в.Дума например.)

И модерацията като възможност трябва да съществува. Всеки спорещ има собствен праг на допустимост към събеседника си. Не бива да се отнема възможността да откажеш спор, ако събеседникът ти надскача този праг. Но и другото е вярно. Ако противната спореща страна нарушава твоите представи за почтеност, не е ли по-редно, вместо да забраняваш, да се откажеш от спора, оставяйки онзи да си говори сам. Само дето трябва преди „затварянето” на спора да предупредиш на всеослушание, че не искаш такъв спор и да посочиш на останалите спорещи причината за решението си. Абсолютно недопустимо е да използваш модерацията, за да забраняваш всички коментари на един, няколко или на всички твои събеседници, а ти да продължаваш да излагаш вижданията си.

Но модерацията в блога има едно странично вредно според мен последствие. Този, който използва модерация, е много „бавен” при общуването си с другите блогъри. За да види получения коментар и след това да го разреши, той трябва да е „вътре” в акаунта си, а човек не може постоянно да седи в блога си, нали. Понякога могат да минат не само часове, а дори дни, докато това се случи. Ще кажете „Какво от това? Коментариите се пишат не само да си ги види възразяващия, но предимно да получи отговор на тях. А това няма как да стане, ако получателят се сеща само от време на време, че е започнал някакъв спор. Тук модерацията изобщо не е виновна.” Не е точно така. Ако коментиращият види веднага своето мнение под дадения постинг, това му действува „успокояващо”, че му е обърнато внимание. Дори не толкова от написалия постинга. Докато онзи „се сети” да отговори, коментарът вече е пред очите на другите блогъри и може да се получи отговор поне от тях. А при включена модерация коментиращият може да остане с впечатление, че неговото мнение е игнорирано и особено, ако е бързак, бъдещия спор може да влезе в съвсем „криви релси”.

Освен това използването на модерацията е, как да кажа, неатрактивно за модераторите на блога. От тяхна гледна точка бързата размяна на съобщения между блогърите е много желателна. Тя повишава интереса на спорещите и по-важното – приходите за собствениците на сайта. Представяте ли си, на първа линия да се появи постинг при който споровете, броят на посещенията в крайна сметка, минават през модерация?! Какво от това, че даденият постинг е качествен или на много злободневна тема.

Аз използвам модерация. Приемам възраженията, изложени токущо, че така не съм съвсем честен към другите съблогъри. Само че не съм съгласен с тях. Независимо от модерацията си, ще почерпя всеки – най-малкото!, който се оплаче, че ми е написал коментар и аз не съм го разрешил. Дори в него да ме псуват, обиждат, лъжат за мен, дори да сочат мои грешки. (Единствено изключение правя за коментари, които рекламират стоки и услуги, използвайки постинга ми. Има една такава жена, например. За такива не важи почерпката.)

Защо използвам модерация тогава, въпреки, че съзнавам нейните вреди за мен? Обяснявам за пореден път. Това е единственият ми познат начин да „виждам” ВСИЧКИ коментарии, изпратени за ВСИЧКИ мои постинги. Влизам си в блога и на „стената” на модерацията ме чакат всички коментарии от последното ми включване до сега. Ако те са само за последния ми публикуван постинг, няма проблем. Бих могъл да прочета този постинг и да видя съобщенията, без да прибягвам до модерация. Но ако имам коментарии към постинг. „затрупан” вече от по-новите постинги? Какво? Всеки път да чета всички постинги ли? Без модерацията такива „нови” коментари за „стари”постинги са загубени за вниманието ми. А аз не искам да допускам това! И използвам модерацията, въпреки упреците на някои, че съм страхлив, например. Но то не може всичко да е докрая и душата да е в Рая, нали.

В тази връзка имам едно предложение до притежателите на BLOG.BG. Този сайт може да бъде доработен, поправен, за да и по-печеливш за тях, и по-атрактивен за ползвателите си.

Модерацията си остава като необходима опция, но списъкът на коментари от последното влизане в акаунта до момента, който се вижда при включена модерация, трябва „да се изведе” от нея и „да се постави” преди анализа на това има или няма модерация. Този списък трябва да е видим за потребителя, дори той да не използва модерация.

Доработката не е трудна, но има една голяма пречка. Трябва да се бръкне в микропрограмата на BLOG.BG. Хора, които могат да направят това ще се намерят много, дори и българи. Въпросът обаче е кой има право да прави това, кой държи правата върху „обектния код” на микропрограмата.

 



Тагове:   модерация в blogbg,


Гласувай:
1



1. hopfen - Колега, може ли
12.09.2013 08:32
според твоя тълковен речник, да кажеш какво е за теб думата почтеност...щото имам усещането, че при теб се разминава като понятие:
" Ако противната спореща страна нарушава твоите представи за почтеност"
Твоята, моята, неговата, тяхната...колко вида почтеност има на този свят...
цитирай
2. hopfen - Минусът го сложих по инерция
12.09.2013 08:33
честно казано в случая бях пас...сори:))
цитирай
3. dobronameren - За почтеността. Обяснявам.
13.09.2013 05:01
Този свят, въпреки разнообразието си, е дуалистичен. Най-"високата" дилема е Добро-Зло. Бог-Сатана. Две полярности, всяка от които твърди, че тя е правата, а другата е грешна. И това е съвсем естествено, защото ако едната страна приеме правотата на другата за своя, то тя става като нея. А светът на хората не е такъв. Той не е един, еднакъв. И слава богу, че е така.
Дълго започнах да обяснявам. Накратко. Има само две почтености - почтеността на нашия Бог и почтеността на техния Сатана. Коя е истинска не може да се каже, защото полярността плюс-минус се обръща при смяна посоката на "тока". Но все пак според мен, когато посоката се задава от "Запад", успехите на Света са забележимо по-съществени и трайни от случая, когато посоката се задава от "Изток".
Затова и не ме разбираш, Хоп, както ти викат в компанията. От различните две почтености сме. Аз признавам твоята, но държа на моята. Ти признаваш само твоята. Затова и задаваш такива въпроси.
цитирай
4. hopfen - След като прочетох
13.09.2013 11:20
разбрах, че не съм допуснал грешка ...за минуса говоря...а относно тока имам усещането, че волтажа при теб е над допустимине норми, а ампеража е отдалечен от запетайката доста:) Един директен въпрос към теб - Какво е за теб Бог?
Тук си сбъркал, колега, аз не признавам моята почтеност, но признавам Почтеността и такава почти не съм срещал, знам само, че тя не се афишира и не се представя...другото което остава е от лукавия:)
цитирай
5. dobronameren - Ако пишеш за твоята почтеност с малка буква
13.09.2013 19:34
а казваш, че има Почтеност с голяма буква, знаеш ли какво значи това? Че твоето не е Почтеност.
цитирай
6. marknatan - добронамерено сега черпи едно дупе ...
14.09.2013 04:52
добронамерено сега черпи едно дупе да разбереш на фцата серафимка ли и е по-голямо пузнанието иле от мойто болиииииии
Не ми пусна коментара в темата 06.11.2012 14:53 - Тервелащини

така е като фса серафимка си слага задника там дето и е устата


" използвам модерация. Приемам възраженията, изложени токущо, че така не съм съвсем честен към другите съблогъри. Само че не съм съгласен с тях. Независимо от модерацията си, ще почерпя всеки – най-малкото!, който се оплаче, че ми е написал коментар и аз не съм го разрешил. Дори в него да ме псуват, обиждат, лъжат за мен, дори да сочат мои грешки. (Единствено изключение правя за коментари, които рекламират стоки и услуги, използвайки постинга ми. Има една такава жена, например. За такива не важи почерпката.)"
айде сега черпи едно дупе да разбереш на фцата серафимка ли и е по-голямо пузнанието иле от мойто болиииииии
цитирай
7. hopfen - А може би е, както виждам
14.09.2013 10:22
dobronameren написа:
а казваш, че има Почтеност с голяма буква, знаеш ли какво значи това? Че твоето не е Почтеност.

А може би е, както виждам ти си ми я написал с главна:)) и едновремено си Я отхвърлил...имам усещането, че съм в пети клас като си пиша с Вас, колега...няма лошо, ама къде да можех да се върна...
И това което си писал за своята модерация, че така ти е полесно да видиш кой ти е писал, го разправяй на някой друг...има опция всеки нов коментар да ти се изпраща на ел.поща, този елементарен популизъм беше основен прийом на другарите някога:)))
цитирай
8. dobronameren - Най-напред фактите:
14.09.2013 11:00
Постингът ми "Тервелащини" държи моя рекорд за най-много прочитания - повече от 5600. Негов е и рекордът за най-много коментари - 26. Дори модната тема напоследък "Породата Пискова" му отстъпва със своите 20 броя. Да се чуди човек как една спаротокова глупост - че Тервел бил баща на Терес - може да предизвика такъв интерес. Самият постинг "Тервелащини" съм публикувал на 6 ноември 2012г. в 14,53 часа. Твърдя, че не съм спирал никакъв коментар към "Тервелащини"-те. Въпреки пълните глупости, които съдържат някои от тях. Погледнете ги сами и ще се убедите.
Въпреки безобразните хомощения - към мен (бре!) – и безобразния правопис, така характерни за някои от „източноориентираните блогъри“, не съм спрял и този коментар.
Сега моите основания да твърдя, че искащият marknatan лъже.
Избран е постинг с най-много коментари, защото при толкова много коментари е по-лесно да се добави един несъществуващ. За да помни толкова назад във времето - повече от 9 месеца - значи коментарът натанов е важен за него. Защо тогава не го е цитирал или поне позиционирал в навалицата от 26 други коментара? В навалицата от коментиращи такъв блогър marknatan липсва. В профила на този иначе плодовит блогър (512 постинга) няма нищо друго освен цитираното еврейско име с 9 букви само. Защо?
Първият протестиращ срещу написаното от мен в "Тервелащини" е vmir. И е много активен, повече от всички други. Подобно е поведението му в "Породата Пискова". Ако погледнете профила на самия vmir, там също има само едно име и нищо повече. Името обаче е българско звучащо и е три пъти по-дълго.
В един от коментариите по повод „Пискова“ (на блогъра freeoldmen) имаше подобна нагла лъжа – линк към снимка за която този твърди, че съм аз, ама не съм аз. Това е втората такава лъжа (Негова?). Аз обаче не се страхувам от мечките в гората. Още повече, че тази „гора“ е на предците ми, а не на престъпниците с нов акт за собственост върху нея, който също е лъжа!
С удоволствие чакам следващите ви коментари, тарикати.
цитирай
9. marknatan - 8. dobronameren - Най-напред фа...
14.09.2013 18:12
8. dobronameren - Най-напред фактите:
11:00
"Самият постинг "Тервелащини" съм публикувал на 6 ноември 2012г. в 14,53 часа"

а на 09.11.2012 12:40 коментарът ми все още чакаше одобрение и бе пуснат, в моя блог с надлежно описаните кометирали

09.11.2012 12:40 - Коментара ми за Тервелащината, чакащ одобрение !? ... на добронамерен... !?

http://marknatan.blog.bg/history/2012/11/09/komentara-mi-za-tervelashtinata-chakasht-odobrenie-na-dobron.1018428?reply=4233364



Целата Ви овча дундуния и сега и тогава е овча. Ша ти пусна мерилина
цитирай
10. dobronameren - marknatan, питам директно
15.09.2013 08:43
Ти педерас ли си? Активен или пасивен? Най-вероятно пасивен, щото иначе откъде ще знаеш, че "болиииииии"? И с тоя кух профил в блога... Пускам ти коментарите не защото са ми приятни, а защото искам другите блогъри да се уверят от първа ръка що за стока си. Пиши, простако, пишиииииии...
цитирай
11. dobronameren - До No7 - hopfen
15.09.2013 19:23
Забавих 2 дни отговора си, защото един малограмотник в блога, ми изгуби времето. Бил ми нервен, че съм му спрял някакъв коментар преди 9 месеца. Пиша му - дай го тоз пусти коментар, да го видим какво е що е, а той вместо да ми го изпрати, ми праща линк към някакъв свой постинг в който "плаче". И той не знае защо. Аман от побъркани на сексуална тема. Ако не беше обратен, щях да моля Димитрова Лесидрънска да му помага...
Сега вече по въпроса с модерацията, hopfen. Благодаря за съвета да използвам ел.пощата, вместо модерация. Все пак е нещо. Лошото е, че за да получа мейл за коментар към някой мой постинг, трябва да вляза в блога си! След което да отворя нов прозорец за ел.пощата, да вляза в моята поща, да копирам информацията и отново да се върна в блога, за да намеря постинга с новополучения коментар. Междувременно да не забравя да изтрия мейла, който става ненужен след тези манипулации.
Е, от какъв зор, когато влизайки в блога си с включена модерация, направо виждам в меню "съобщения" търсил ли ме е някой и имам директен линк към въпросния новополучен коментар?! Предпочитам от Мърчаево да стигна в Перник по прекия път през Рударци, вместо да минавам през Владая, Горнобански път, Околовръстното и АМ Люлин.
Съвсем накрая, hopfen. Прави ми лошо впечатление, че не можеш да сдържиш злобата си, дори когато задавам обикновен въпрос. Как да тълкувам последното изречение в твоя коментар-отговор - "И това което си писал за своята модерация, че така ти е полесно да видиш кой ти е писал, го разправяй на някой друг ... този елементарен популизъм беше основен прийом на другарите някога:)))" На кои "другари" бе, hopfen? Твоите някога, не моите някога! Още по-лошо впечатление създава днешното ти ренегатство към тях. Толкоз време си им помагал, пък днес се отказваш от "прийомите им", приписвайки ги на такива като мен. Що така?
цитирай
12. turb04 - Без да ми се обиждаш, ама от това, ...
21.09.2013 17:24
Без да ми се обиждаш, ама от това, което съм прочел от теб звучиш като неудовлетворено мрънкало, което си мисли, че знае всичко и че трябва всички да се водят по неговия акъл.
Модерацията е сложена и добре, че е така, иначе когато те набара някой психясал малоумник и започне да те псува на майка и деца и да обяснява как проституират на Околовръстното, как ти си педал, когото разчекват на всеки кръгъл час на гара Подуене и от сорта, вероятно ще се замислиш.
Не те зная откога си тук, но аз съм се нагледал на малоумщини в блог.бг за последните 6 години.
Остави хората да правят онова, което смятат за правилно и не изправяй кривите краставици.
Ако не си чувал думата "толерантност" и не знаеш значението й, порови се малко из нета и вероятно ще откриеш какво е.
Приятен уикенд, или събота и неделя - по избор.
цитирай
13. dobronameren - какво ме съветваш, турбо4,
21.09.2013 18:45
Да не пиша в блога, защото това, което чета не ми харесва и това било нетолерантност. Ами ако те харесвах и напишех това, щях да бъда толерантен, така ли? А защо трябва да ровя в нета, за да разбера що е толерантност, още по-малко разбрах. Аз в нета "ровя" за други неща.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dobronameren
Категория: История
Прочетен: 1884467
Постинги: 670
Коментари: 2593
Гласове: 1611
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930