Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.10.2013 15:47 - Прелестни лъжци, както се казва - част 1
Автор: dobronameren Категория: История   
Прочетен: 1168 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 08.10.2013 15:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Тук са представени предимно chara & приятели от BLOG.BG, но се говори и за другия Златко от DNES.BG, за Пламен Орешарски от МС – най-големият приятел на българските учители и за ...

И за още нещо.

Започвам с chara (Светла Василева)

Впечатляващо участие – около 150 постинга и милион и половина прочитания. Мисълта в изразяването, начинът на изказ и правописът – на ниво. Homo sapiens в сравнение с приматите chavdar, ok и другите super-и.

Но не съм съгласен с мирогледа! И в това дори няма нищо лошо – ако излиза от Душата, Идеалът трябва да се уважава! НО при едно условие, всъщност една система от условия – ЧЕСТНОСТТА при играта, наречена „Моята позиция“. Не бива, не може, драга chara, с неверни доводи, с доводи за които ти самата знаеш (сигурен съм че знаеш), че са лъжа, да се защитават позиции, представени за истини! Защото кой друг homo sapiens ще им се върже? За какво живеем в този живот? Да се заблуждаваме ли? (в смисъла „да се лъжем ли“) За какво ти е такава победа? (в смисъла на „полза“)

 Ти имаш няколко „любими“ теми. Подред, пък докъде стигна:  

 ВЪПРОСЪТ С ЕМИГРАНТИТЕ.

Няма смисъл да дописвам „след 10 ноември“, защото ПРЕДИ „10 ноември“ емигранти нямаше. Комунистическата власт стреляше и убиваше за този елементарен изказ на свобода. „Защо“ е друг въпрос.

Преди 10 ноември най-многото, което можеше да се направи по въпроса, бе „междуградската емиграция“. Че и тя беше много затруднена от законите за жителство. За да приходиш от Плевен в София трябваше да се омъжиш за софиянец, ако си жена (Почти твоят случай, chara, защото ти не си успяла да прехвърлиш планината и си свила гнездо в Ботевград, Също така перспективен град на времето – на 8 км от Правец) или да си на работа във възлов за София сектор, например градският транспорт (случая на лорд Евгени Минчев).

Също нищо лошо – борба за място под Слънцето, както се казва, с всички възможни предни или задни средства. Лошото е, че ти, chara, премълчаваш тези предишни истини и още по-лошо – лансираш тезата, че ДНЕС „емиграция“ е равно на „бягство“, на „предателство спрямо Родината“ и прочие стари геноцидни комунистически лъжи. Повтаряни с някаква тъпа упоритост. Аз мога да свидетелствувам с факти от последните 2 години – откакто открих, че твоите постинги, chara, първо се появяват във вестник „Дума” и след това чак в BLOG.BG. (Добре, че не се интересувам подробно за FACEBOOK иначе...)

 Но стига общи приказки. От 2012 година избирам постинга „Защо губим младите си дарования?“. (31 август)

Отговорът ти е много йезуитски (меко казано). Първата дата, която даваш за времето, когато „губим младите си дарования“ е „програмата на МОМН за 2009-2013 г.“ и за всеки случай веднага поясняваш, че точките в ТАЗИ програма „очевидно ще останат поредната хартиена стратегия, писана от правителството на ГЕРБ, за да се хареса на чиновниците в Брюксел.“ После следва още: Стратегии, планове и прочие документи за намерения (най-много до 2020 г.) в действителност са създадени не като осъзнат порив за промяна, а в отговор на изисквания на ЕС. По традиция визията на правителствата ни се простира до края на мандата. Настоящото успя да ни убеди, че традициите не са това, което бяха, сменяйки позиции и намерения в рамките на по-малко от денонощие. Късият хоризонт, интелектуалната недостатъчност, страхът и невъзможността за скок отвъд границите на днешното, всекидневното и рутинното - това вероятно са част от причините за отредения ни "африкански" бюджет за образование и наука за почти култовото приоритетно инвестиране в бетон, битум и асфалт, за рекламирането на "свръхтехнологични" доктрини - "овчар", "картоф" и "дюнер", за демонстрирането на благоговейна омая пред простащината и посредствеността като символно потъпкване на позволяващите си собствено мнение и дразнещи с претенции непослушни "феодални старци".“

Е-е… Именно подчертаното от мен харесва на редакторите на в.“Дума“, за да публикуват точ в точ твоите разсъждения в брой 179, от 3 август с.г. Цели 28 дни по-рано! Но иначе си писала в един коментар (02.08 23:46): Няма от какво да ме е срам. Не съм член на БСП нито на ДПС.“  А с БКП, chara, как си? Пак в един коментар си се „изтървала“, че ти, плевенчанката, далеко преди 10 ноември, си посрещала Тодор Живков в своята къща. Какъв ли е бил мъжът ти, та да бъде възможно това да се случи? Днес пък голяма част от твоите постинги, Светла Василева, се появят първо във флагмана на „червения печат“. А моите постинги – не. Що тъй? В това няма нищо укорително, както сама казваш – всеки сам избира къде да пише. Лошото е друго – че с редовете си натрапваш внушения, които обслужват стратегията на онези, заради които „губим младите си дарования“. Заради това АЗ протестирам. Ама, напиши си открито, че само откакто сме в ЕС, младите българи бягат от тук, а преди Б.Б. не било така. После добави къде са ТВОИТЕ деца днес и остави всеки сам да решава дали да ти вярва или не.

Да, ама как – Александър Матросов не е твой тип. Изобщо склонността да премълчаваш, да преиначаваш нещата, всъщност да лъжеш с цел заблуждение, е твоя типична особеност. Затова те харесват  andrel, idealist, chavdar01, Kostas, gocho52, kushel, mt46, bojo12345... За читателите на моя постинг допълвам, че нищо не е измислено, всяко споменато име на блогър е копвано точно от коментарите под този и поне още 2-3 чарини постинги на същата тема от този период.

И още: chara си има приказката с тях. За разлика от мене, dobronameren-ят, за когото въпросните и още други „червено-кафяви“, споменати по-надолу приятели блогъри на chara (високоморални, разбира се, и безусловно прави според убежденията си) ме пращат ту на „Майор Векилски“, ту във „фекалната канализация“, ту „… на татко си“. Един ме проектира в своята мечта за фцата серафимка и ще ми праща мерилина, друг директно се заканва, че „ще дойде ТО ВРЕМЕТО когато ако не вие децата ви ще плащат!“

Та с тия chara си има приказката:

 Например на последния споменат поименно - 12345 тя отговаря следното „Аз от Пожарникаря и неговата команда нищо не очаквам! Неприятното е, че ще става все по-зле, май.” (04.07.2012 13:33)

- chavdar01 й пише в коментар: „ТРУДНО Е,НО НЕ Е НЕВЪЗМОЖНО! ГЛЕДАЙТЕ С МАЛКО ПОВЕЧЕ ОПТИМИЗЪМ!АКО ЛИ НЕ,ЩЕ ПИЕМ ПО ЕДНА РАКИЯ И ПАК ВСИЧКО ОТНАЧАЛО!”  и сhara му отговаря така: „А, не! Не, отначало! Стига вече сме почвали от нулата! Няма да им се даваме!” (12.05 19:11)

- makont е трогателно нежна (съвсем нетипично за нея, когато коментира мен) И аз се надявам да е така, Чара! Рано или късно мечтателите ще покорят света с мечтите си, с любов и добро. Усмивки!”

- monaliza121 пише разумно: Раздялата с мафията е трудна работа! Гаврата" всички ще я търпим, независимо дали сме вдигнали палец или среден пръст.”, а наша Светла отговаря така: „Това ... не би ми хрумнало! Ама ми хареса като идея! Аз съм фен на палеца. Все пак е с ... двойна употреба! И "да" и "не"! (Вие, читателю, какво си помислихте? Аз си признавам честно, че първото което ми хрумна е онова, което й е върнала в отговор една furijka: “Що бе, Чара?:)))) И средния е с такава - кеф ти вертикално, кеф ти хоризонтално. :))) Няма нормален човек, който да се заблуждава, че изборите ще променят нещо, напротив, даже по-зле ще става. Поздрави!”

- поздрави и от penchoan – „Спечелихме първата победа срещу чудовището ГЕРБ. Следва втора част!” (12.05, 06:40)

- поздрави и от aip55Нищо хубаво не ни очаква, ще има кръв задължително!(12.05 22:41)

 

АЗ: Заговорят ли за кръв, комунистите много познават!

Вече сме в 2013 година. На 24 юли, по повод случката с „белия автобус” около Парламента, chara публикува „Протестиращите през февруари знаеха какво искат, днешните не”. Това е едно интервю чарино с трима плевенчани. (Плевен? О-о-о!) Ето техните характеристики:

„Андрей Мошев е роден през 1968 г. От 1990 г. се занимава с частен бизнес. Георги Георгиев е роден през 1970 г. Банков служител. Калоян Рачалов е роден през 1979 г. Работил в сферата на търговията. В момента безработен.”  (Подчертаното е от мен, за да покажа класическата масовка, много на уважение в „Дума”, още от времето й на „Раб.дело“ – трима от младото поколение: бизнесмен, банков служител и безработен. Бравос! „Трите отряда“ на БСП-бъдещето. )

(Заради пестене от дължината на моя постинг, ще давам само части от отговорите на интервюираните трима, без да изписвам имената им.)

„Февруарските протести стартираха от Варна. Според съобщения в медиите около 50 000 човека са излезли по улиците на града тогава. Това бяха истинските протести. Аз излязох да протестирам срещу ЧЕЗ, защото сметките за трите ми търговски обекта станаха двойни! Но аз излязох и защото не бях съгласен с управлението през последните 3,5 години - мутренстко-милиционерско. Аз съм на 45 г. Бивш емигрант съм, видял съм всякакви неща. Напуснах заради един цар, който дойде да ни оправи за 800 дни. Б.Борисов за 3,5 г. съсипа държавата. Заставам зад всяка моя дума и мога да споря с всеки. ... Занимавам се с бизнес от 1991 г. Никога бизнесът, говорим за съвсем малкия бизнес, не е бил поставян на колене. В моя квартал имаше 6-7 колеги като мен. За последните 3,5 г. сме останали трима. Сигурен съм, че ако сега попитате хората, те ще кажат, че това бяха най-тежките години в България. Аз сега не виждам как ще се възстанови държавата, икономиката, ако тръгнем наново на избори, месец след като вече сме гласували. И не мога да разбера защо тази фирма "ГЕРБ", аз така я наричам, защо не могат да разберат, че не ги искат хората. ... Сега тук вечер протестират 10-15 човека. Те имат искания. Всеки има искания в тази държава, но никой не предлага решения. Какво е решението? На всеки три месеца да сме в избори ли? Ние "глупавите", през февруари внесохме искане за промяна на Изборния кодекс, а умните сега дори не знаят какво искат.”

Ето втората любима тема на charaДолу ГЕРБ и Бойко Борисов.

 

С.В. пита: „Казахте, че ГЕРБ са съсипали малкия бизнес. Вас притесняваха ли ви?

 

Отговорите: „Да, но не пряко. Започва се с проверки на НАП, на ХЕИ, Агенция по храните, Здравната инспекцията, Инспекция по труда, потребителите (понеже съм зависим и от закона за туризма като собственик на кафене). Като имам за една година актове за 1000 лв., какво да правя? Как да платя осигуровки, заплати. Аз давам работа на шест човека, които гледам да са добре. Преди две седмици на проверка бяха от Инспекцията по труда. Аз имам глоба от НАП за една вафла "Мура", продадена без касов бон. Да не говорим за Закона за тютюнопушенето. Зимата бях пред затваряне на заведението, защото аз не съм сладкарница, а кафене. Тук човек влиза, пие едно кафе, пуши цигара и излиза. В заведението няма малки деца. Аз зимата си изгоних клиентите навън и бях пред фалит. Това е косвеният натиск, който 3,5 г. 95% от хората, които са като мен с малък бизнес, сме го изпитали на гърба си.”

 С.В. пита: „Протестирали сте през февруари, но сега не участвате?”

 Отговорите: „Февруарските протести тръгнаха от социални и станаха политически, но аз питам сега тези протестиращи, интелигентните, болшинството от тях. Аз също искам да протестирам. Но съвестта ми не може да ми го позволи това нещо. Ще се повтори всичко отново. Пак ще се върне този порочен модел .... А новото правителство вече направи някои неща, реални при това - вдигна майчинските, промени закона за енергетиката. В България е така - за големия преход трябва да има виновен и за такъв са посочени комунистите. Ние не сме гласували за БСП, БКП и т.н., обаче все пак те са избрани, направиха кабинет. В цял свят 100 дни се дават на едно правителство да работи, да постигне нещо и на базата на тези резултати да се иска вот на недоверие или да продължи напред. ...  Протестиращите сега, защо не излязоха да протестират, когато Б.Борисов стана главен секретар на МВР? Защо никой не протестира, когато назначи всичките калинки-малинки. Колко пъти ГЕРБ смени за 3,5 г. здравния министър? То не бяха намерени по кръстовища, то не бяха тежки артилерии. Ами назначенията в ДКЕВР по времето на Б.Борисов - една колежка, която продава цигари по интернет незаконно. Отделно от това няма и образование за поста. Защо никой не излезе да протестира срещу това?”

 

 С.В. пита: „Кой според вас има интерес от събаряне на кабинета и дестабилизация на страната?”

 

 Отговорите:ГЕРБ, кръгът около президента. Той затова взема страна, което е недопустимо за институцията, която представлява. И дясното, което не влезе в парламента след последните избори и което сега прави опити да се сглоби отново. Очевидно те са си стиснали ръцете и сега клатят правителството. Протестите са платени, мисля, че това вече стана ясно.

Аз питам: Има ли отношение на симпатия чарина към тези трима? А има ли омраза към ГЕРБ, президента, протестиращите срещу Орешарски?

Избрани коментари към това интервю:

- на sestra (24.07 16:23) - „Не виждам смисъл в тези разсъждения, нито нечия народна полза. Дори и полза за изпълнителите на държавната власт в момента. Дори и за ГЕРБ, въпреки, че го споменават на всяко второ изречение. Безумие някакво.” chara отговаря: „Тези хора имат право на мнение и на позиция. Те са гласували на всички избори. Застанали са с имената и лицата зад думите си. При това в град, в който анонимността е лукс.”

- tomcat2„Ако тези протестиращи бяха в сащ досега половината да са в интензивното и изпочупени от бой от страна на полицията, другата половина подсъдими за нарушаване на общественият ред.Чудя се аз на толеранса ,който проявяват нашите органи на реда.” (24.07 12:35) 

- на mitkaloto – „Бити, но щастливи!!! До следващото правителство. Бити, но нещастни!” (24.07 13:17) chara отговаря: „И от какво извира това "щастие", че не ми е ясно?! :)”

(Аз: Иначе за „щастието” на 3-та плевенчани преди Б.Б. всичко й е ясно.)

- varg1 – „Абсолютно знаят какво искат.Хаос и държавата да не работи,за да може спокойно да си вършат далаверите.” (24.07 14:00)

- kushel – „Всичко е един безмислен фарс, помпан яко от медиите (които естествено се инжектират от САЩ). Толкова е банално всичко. ЦРУ нямат никаква фантазия. Пробутват един и същ мухлясал сценарий навсякъде.” (24.07 14:04)

- aip55 - „Всяка власт си има машинка за подтискане на разбесували се маси, като тези протестиращи. Трябва да си използват правомощията и да накажат морално и физически виновните за подстрекаване на протестите. Какъв ти мирен протест, като са изпочупили прозорците на парламентарният рейс? Много хрисимо се представят. Това е повод да задържат виновните и да платят щетите в троен размер плюс затвор за опит за нанасяне на телесни повреди на депутати.”

- chavdar01 (24.07 18:28) - СНОЩИ ВИДЯХ САМО НАРКОМАНИ! Е,ИМАШЕ И ПИЯНИЦИ И СКИНАРИ И РАЗБИРА СЕ ГЕРБЕРАСТИ! ГЕРБЕРСКИТЕ БОКЛУЦИ,ТЕ "КЛАТЯТ" ДЪРЖАВАТА,ЗА ДА НЕ ВЛЕЗНАТ В ЗАТВОРА,НО НЯМА ДА ИМ СЕ РАЗМИНЕ!!! "МАЙОР ВЕКИЛСКИ"ГИ ЧАКА!!!

На тези последните 4-ма chara отговаря така – „По принцип протестите са масови, но отговорността е персонална! А това, че не се налагат санкции за неспазване на полицейско разпореждане или за увреждане на общинска собственост или за подстрекателство, е учудващо за мен.”

Аз какво да добавя? Освен да дам думата на antikom – „Боже, Боже! Светлито, т.нар. Чара си е червена знаменоска. Хората заради такива като теб, скъпа ми Чара, ги е срам да се нарекат българи!” (24.07 21:01)

24.07 22:58 - charа отговаря, питайки: "Где ги тези хора, нека се обявят тук с имената си, както съм направила аз и да се аргументират!”

Горката chara! Ами те ще й избодат очите, бе! Antikom, Zarenkow, Josаrian, Dobronameren… Ти какво искаш, chara? Поименен списък на жертвите от атомната бомбардировка над Хирошима ли?
         Утре продължение!



Тагове:   kushel,   tomkat2,   блогър chara,   antikom,   varg1,   aip55,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: dobronameren
Категория: История
Прочетен: 1883386
Постинги: 670
Коментари: 2593
Гласове: 1611
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930