Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.06.2012 17:50 - Сериозно ли го мислите
Автор: dobronameren Категория: История   
Прочетен: 2718 Коментари: 1 Гласове:
3

Последна промяна: 30.06.2012 17:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Най-вероятно е банално недоразумение. Написал съм нещо вчера, което е свързано, има своята предистория, с написано пак от мен онзи ден и предшествуващите го дни. Днес сутринта влиза в блога ми ранобуден читател, разглеждащ рубриката „Последни постинги” и прочита само вчерашното. Хал хабер си няма от онзиденшното. Съвсем естествено е да ми напише в свой коментар, че е „голяма мешавица”. За което съм виновен повече аз.  

Веднага казвам, че не знам как да се предпазя от подобна недоразумителна ситуация. Не мога всеки път да почвам отначало, от правилата за 4-те аритметични действия например. Така никога няма да стигна до Питагоровата теорема. Също например. Блажени са тези, които пишат за любовта към съществото до себе си или към природата. Или за манджи. Или стихове. Ясна работа – всеки носи в себе си изначалния „багаж” за да може да ги разбира. Но аз, по дяволите, съм в категорията „история”. Веднъж: История, а не приказки за историята. И втори път: Най-нова история, чиито създатели още не са умрели. Много неблагодарна работа, съвсем откровено. И много важна работа, съвсем лично.

Съвсем лично:

Човекът има разум. И е длъжен да го използва. Ако не го прави, не ме интересува. Затова не отговарям на „коментарите” на блогъри като 666 супер. Но не ги трия - нека ги четат, „наслаждават” и преценяват всички други. По-голяма дискредитация от собствената на глупака – няма.

Виж обаче, ако мисълта на човека срещу ми мога да проследя, диалога с него си струва. Особено, ако темата е важна! Например -  Накъде върви страната ни, какъв е социалният ни живот днес и особено какъв ще бъде утре, на какво трябва да учим децата си... Такъв е случаят с коментара на блогъра georgealall , един ранобудник,  читател само на моя предишен постинг „Имали план, щели да бият” (2012, юни, 23)

Така-а. До тук беше лесно. Сега вече навлизаме в обществената джунгла, където бъка от зверове, отровни влечуги, паяци, баби Яги... И на всичкото отгоре е и тъмно. (Ето че пак започнах да говоря образно. Това допълнително затруднява диалога ми. Забелязал съм, че има много свестни и умни хора иначе, които обаче тълкуват всичко буквално. Питаш някой намръщен защо е „кисел като лимон”, а той ти отвръща „Да ти приличам на лимон? Защо ме обиждаш?” Не си лимон бе, братче. А и аз казах „като лимон”. Защо не внимаваш в разговора?)

 Общественият живот е много сложен, объркан, причинно-следствен, деликатно податлив, без рецептори за болка, ситост, нежност или грубост, без указателни табели и знак „Стоп”... И е страшно инертна система. Това е така, защото общественият живот не е нищо друго, освен ние, милиардите хора на Земята и всеки от нас със своите всякакви качества, спомени, предразсъдъци, претенции, представи, мечти...

Тогава? Ето как мисля аз. (Внимавайте в разговора! Не съм казал, че точно моето мислене е правилно!)

Съвсем еднозначно – От качеството на обществото в което живеем, се определя качеството на нашия собствен индивидуален живот. От качеството на обществото се определя още коя част от заложеното при рождението си ще развием. И в каква степен.

Имам една позната улица. Алея Яворов. Тя казва следното:

„Прекалено много българи в момента си мислят, че са се спасили икономически – те лично! Независимо от процесите в България! „Не се интересувам от политика, занимавам се с бизнес.” Толкова често го чувам това във вашите разговори и мисли. Ще ми се да викам! Спрете, помислете! Политиците се биели за власт помежду си и вас това не ви засяга?! У нас комунизмът няма да се върне вече никога, казвате вие. После ще се убеждаваме дали това е така. Сега се съгласявам с вас. И питам: каква власт ще дойде тук вместо комунизма? Възможностите са две: бананова република или правова държава. Да продължим нататък. Какво представлява властта? Влияние над много хора. По възможност все повече и повече. Влияние над съпартийците, над гражданите на държавата, над гражданите на света. В чия полза? – На властниците, естествено. А вие какви сте? Бизнесмени, земеделци, работяги? Рентиери, умници, тарикати? – Все едно, вие сте поданиците на властта. Ония, които маршируват в указаната посока! Иначе каква ще е тази власт, дето ще ви остави да си разигравате коня върху нейните ливади. И какво излезе? Че на вас ви е все едно накъде марширувате. Важното е, че сте добре сега!”

Много е права!

 

Но аз не седнах да пиша този именно постинг, за да говорим принципно. Принципните спорове се водят последователно, дълго. Във всеки случай не като разговор между двама-трима, не и като отговор на някакво недоразумение.

В конкретния случай се подразних - така да го наречем – от квалификацията на georgealall  „големи глупости”. Не, не познахте, ако сте си помислили, че смятам чуждите на моето мнение мнения  за глупости. Аз се отнасям с уважение към своите противници. (Защото „не съм комунист и никога няма да бъда”, както се пееше в една позабравена вече песен.)

Но моля да бъда атакуван с факти, а не с впечатления. Още повече, когато „впечатленията” се базират на явно неверни неща.  Които на всичкото отгоре размиват границите на отчетливост на принципите, така необходими при борбата на мненията. Които на всичкото отгоре се изказват от един млад човек – защото се предполага, че той ще е един от бъдещите „ковачи” на бъдещето на България.

Затова се чувствам длъжен да отговоря веднага.

Започвам да пиша съвсем конкретно, че: (по реда на записите във въпросния коментар)

1.   Спортът, футболът особено като съвременното гладиаторско зрелище, се използва за политическите цели на една държава толкова повече и по-безогледно, колкото държавата е по-недемократична. Затова за Гърция на Ципрас (СИРИЗА) беше много важно да победят Германия на европейския четвъртфинал. Това щеше да е доказателството, че „са го вкарали гол на леля Меркел”. Де да беше толкова лесно и просто. Да сме победили досега „мръсните капиталисти”.

Първо лице мн.число съм употребил, защото такива са мераците и на нашата преса почти без изключения. Ало, младите! Защо повтаряте като папагали, че медиите ни били „борисови”? Че те винаги са били просъветски. Открай време. Още преди Борисов да стане нещо. Още от времето, когато на Станишев баща му беше нещо. Моля ви, отсявайте зърното от плявата! Какво като сте млади? Длъжни сте да се интересувате от историята на страната си, защото иначе тя ще ви връхлети отново! Не толкова мене и такива като мен, а вас и децата ви предимно!

2.   Не е вярно, нещо повече - дълбоко погрешно, фатално е за бъдещето на страната ни, ако не виждате връзката между Путинова Русия и Сиризова Гърция. Имам прост въпрос: Кой иска, кой настоява и е готов с революционни методи да накара Гърция да напусне еврозоната и така да започне разпадането на ЕС? – Ципрас и Путин. И нашият Волен Сидеров. И нашите социалисти от опозицията. И „борисовите” медии.

  Имам още един въпрос. По-скоро констатация. На фона на невижданата от вас връзка между горните, драги ми georgealall, ми прави впечатление правилното според мен ваше заключение, че „Ако те (в Гърция) не щат, ги чака голям глад и после трудна и бавна стабилизация за 10 години. Другият вариант е ходене по мъките за 50 години. Среден път няма.”

  Кое е вашето мислене, кое – безкритично приетото чуждо?

  И още. Ако ви е ясно, че след едно разклащане на демокрацията са нужни 10 години на голям глад и трудна и бавна стабилизация, защо сте гневни на Борисов, че на третата година все още не е успял да се справи с разклащането? Какъвто ще да е „задния план” на Борисов не може да се отрече, че Западът (ЕС) го харесва засега, а Изтокът (Путин) – не. Би трябвало да е точно обратното, ако Борисов е нашият Путин. Нали?

3.    Точно във връзка с горните думи е недопустимо според мен да оневинявате Луканов и Виденов с твърдението, че те не били диктатори като Борисов, а просто хитреци. Тарикатско! Ами, че тяхното управление е точно следване на комунистическата идеология. Понеже се провалили (съвсем естествено според мен), да ги обявим за хитреци ли?

   Ако по времето на Луканов сте били 10-годишен, а при Виденов на 14 години, това не оневинява ВАС. Ами, четете повече, питайте. Важно е. За вас самия. Така мисля аз! И пак повтарям – допускам и уважавам друго мнение. Стига да изхожда от принципна позиция.

4.    Накрая сте ме „заяли” за bTV. Защо само за нея? Ами, че аз съм „споменал с лошо” Минчев гея, Костов командира, Волен националиста, Блъсков журналиста... Все чучулиги батьови. А вие се хващате само за „турската” телевизия. Ами, че турски сериали има по „диемите”, по различните „нови” и къде ли още не. Просто турските сериали се нравят на социалните пенсионерки и покрай тях що внушения могат да им се направят, не знам дали се сещате. По-рано, по берово и виденово време на мода бяха венецуелските сериали. Пък по тошово време не можехме да се разминем от „сватбите на готвача Сватоплух”...

Турските сериали, та турските сериали. Мен ако питате, телевизията bTV е по-опасна за нашата национална сигурност с антимакедонската си политика („Шоуто на Слави” е най-яркия пример). Отбелязвам мимоходом, че Борисов не се нрави и на Слави Трифонов. Ето още едно доказателство за европейския му облик - на Борисов естествено, не на Слави.

А какво ще кажете за „Часът на Милен Цветков” по Нова? Аман от педераси в смисъла на тарикати. Ще кажа своето мнение: Нарочно ни ги пробутват от „компетентната партия”. Така народът ни се опростачва и става идеално тесто за социалистическа баница. Но с прост народ не може да се направи богата държава! Затова и социализмът от комунистически тип не е съградил нищо съществено за всичките си години на съществуване, освен да крадне готови пари и да ги профука. Затова и сега, след годините на старото ново първоначално натрупване на капитала, се е насочил към завземане на власттаза да прибере натрупаното отново. Грубо звучи, но не махайте пренебрежително с ръка. Комунистите имат девиз: „С кръв сме я взели тази власт, с кръв ще я дадем” и още не са го отменили!

Завърших. Остава ми само да кажа, че в коментара на моя ранобуден читател има следните думи: „...хората са прави в протестите си - тази телевизия ни облъчва със сериали на турски по Великден, което не е нормално и постоянно прави гафове. От Катуница с Бенатова до изказванията на Д.Найденова.”

Д.Найденова еднозначно се свързва със „зелените протести” на Орлов мост. Кой крив, кой прав ще се види в края на краищата. Аз съм направил своята прогноза за развитието на този казус. („Избрани прогнози от джоба”, 2012, юни, 18) Но съм дълбоко против, принципно против протестите на 500 (нека бъдат 1500 души) да се приравняват и поставят редом до протестите на 500 000 жадуващи Свободата си българи в годината 1990-та. Само защото и този зелен „протест” бил на същото място. Такова принизяване, неглижиране на значението на Онези протести носи отвратителната миризма на „комунистическо”.

Затова, разгеле, че ме подсетихте. Преди няколко месеца бях обещал като се стопли (за да може като се ядосам да изляза навън на слънце) да започна разказа си за убийците на демократичната надежда на България. До един явни или тайни членове на бившата БКП. След 1 юли започвам да изпълнявам обещанието си.




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. boristodorov56 - Личен фен съм на този блог и автора!
30.06.2012 18:25
Поздрави за начина мислене!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dobronameren
Категория: История
Прочетен: 1881410
Постинги: 670
Коментари: 2593
Гласове: 1611
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930